22 dec. 2015

Peste Crocant la cuptor

peste crocant

Imi place macroul proaspat mult, defapt imi plac doar vreo 3 - 4 feluri de peste in total, dar de fiecare data imi place sa.l mananc la gratar, cu multaaaaa lamaie. Este un peste foarte uleios, gras si nu il recomand prajit, sau cu sosuri grele, este foarte bun cat mai simplu si ii trebuie doar putina atentie. Cum nu tot timpul dispunem de gratar si vreme frumoasa, m.am gandit sa va impartasesc modul meu de a.l face crocant, in cuptor. 





Ingrediente:
Peste curatat (macrou, in cazul meu)
1 lingura de ulei/bucata
oregano
lamaie
sare, piper dupa gust

Este evident ca toata lumea stie cum sa puna un peste in cuptor, insa stiu ca exista si incepatori care nu au idee ce sa faca si de unde sa inceapa atunci cand se apuca de gatit. Pentru cei care nu au pe cine sa sune, cum o sunam eu pe sora cea mare, iata si tehnici elementare. 
Spalam pestele bine, il tapetam cu un servet de hartie sa nu ramana umed si il punem deoparte. Intre timp acoperim tava cuptorului cu hartie de copt si desupra asezam un gratar cu dimensiuni mai mici decat ale tavei. Daca nu aveti gratar mai mic, atunci improvizati astfel: asezati gratarul in cuptor singur pe un nivel, iar tava cu un nivel mai jos, sa prinda toata grasimea care se va scurge. 


peste crocant


Condimentati pestele cu sare, piper si oregano, pe ambele parti si in cavitate, introduceti cateva felii de lamaie taiate subtiri in burta pestelui si picurati uleiul de masline pe toata suprafata. 


peste crocant

Bagam in cuptorul preincalzit la 210 C sau la foc mediu spre mare. Pestele va sta aproximativ 20  minute pe o parte, apoi il intoarcem inca 15 si pe partea cealalta, sau pana cand devine auriu. 
Eu nu mananc pielea, insa daca doriti si vreti sa fie cu adevarat deosebit de crocanta o indepartati de pe fiecare peste si o mai bagati singura in cuptor pentru inca ~ 10 minute. E o nebunie!


peste crocant

TaDAmmmm!!! Pofta buna si spor la gatit!